Közéleti Lúzer

a bohóc mindenről beszélhet

5 ok, amiért nem fog megdőlni az Orbán-rezsim

2017. december 27. 12:46 - abohóc

orban1.jpeg

Orbán Viktor egy zseni! Lassan itt van a 2018-as év, a Választások éve. Ilyenkor felbolydul a politikai élet. Még azok is véleményt formálnak, akik a korábbi években egy pillanatig sem foglalkoztak a hazai politikával. És mindenki érzékeli, hogy az élet ma Magyarországon rosszabb. Nem gazdaságilag, sokkal inkább mentálisan, rossz a közérzetük az embereknek. Ennek legfőbb oka, nem az egyik vagy másik oldal politikai uralma. Sokkal inkább az értéktelenség.

Mert az emberek nem vakok. Pontosan látják és érzik, hogy amíg az egyszeri ember 10-12 óra munkával nem tud annyit dolgozni, hogy kényelmesen megéljen, hogy ne féljen attól, mikor kap felszólítást, mikor csenget a végrehajtó, addig a mai politika kegyeltjei olyan mennyiségű vagyont halmoznak fel, amit józan ésszel fel sem lehet fogni. Az egyszeri ember hiába olvassa, ki mennyi milliárdot tett ide vagy oda, amikor maximum milliós tételben képes gondolkodni. Hiába látja, hogy Lamborghinivel, vagy Mercedes-szel rohangálnak, mikor a Suzuki vagy a Kia lecserélése is sok év kemény spórolásával lehetséges. A hétköznapi ember  egyszerű üzeneteket ért meg. De a mai politika olyan mennyiségű hírt ömleszt rá, hogy inkább már nem foglalkozik vele. 

Akkor mégis miért nem fog megdőlni az Orbán-rezsim? 

1. VÍZIÓ

Orbán Viktor nagyon pontos víziót, jövő képet ad szavazóinak. Ezzel a vízióval az egyszeri ember azonosulni tud. Külön csavar benne, hogy az orbáni jövőkép negatív, sötét és félelmetes. Olyan amitől rettegünk. De a legnagyobb lelemény, hogy ebből a katasztrofális jövőből csak Orbán ad reményt, csak ő tud minket kivezetni. Az már csak hab a tortán, hogy a felvázolt jövő valójában nem úgy létezik. És ez az orbáni kommunikáció legnagyobb trükkje, a felvázolt jövőkép egy része igaz. De a hazai hírdömping annak érzékeny részeit túlhangsúlyozza. Így az ellenzék nem tudja azt lesöpörni, csak bénán magyarázkodni. Ilyen a Soros-terv, a migráns invázió. Az ellenzék nem mondhatja, hogy nincs Soros, mert a hazai civil szervezetek legnagyobb támogatója. De ha az egésznek az egy része igaz, akkor a szavazók a másik nem bizonyítható részt is elhiszik. És az ellenzék csak makog, és magyarázkodik.

2. HIT

Orbán és holdudvara pontosan felmérte, hogy az embereknek kell a megváltó.  A jól felépített orbáni bálvány, maga Orbán az, aki a hétköznapi emberről levette a gondot. Orbán nagyon ügyel arra, hogy ő a luxus legkisebb jelét se mutassa. Az hogy a holdudvar, vagy a rokonság hogyan él, már csak kommunikációs kihívás. A Nép őt szereti. És a szavát nem lehet megkérdőjelezni. A jól szervezett csapat minden lépésével alátámasztja az orbáni képet. Ne gondoljuk, hogy egy-egy kormányzati politikus kikacsintása nem a tervezett kommunikáció része. Navracsics antisorosozós megnyilvánulása, Semjén vadászelméletei, Lázár intellektuális mentegetőzése mind mind a jó vezető jutalma. Engedi játszani a gyerekeket. És a szavazók ezt pontosan látják, sőt maguk gyártják a mentséget. Hiszen az Orbánba vetett hit ezt meg is követeli. Még azok a szavazók is, akik elgondolkodnak azon, hogy '18ban a másik oldalra szavazzanak, ha konkrét kérdéssel szembesülnek, azonnal Orbán védelmére kelnek. Orbán a tudatosan felépített kommunikációval elérhetetlenné, lassan lassan mitikus figurává vált. 

big_0012992838.jpg

3. BIZTOS SZAVAZÓK

Az orbáni kommunikáció mögött nagyon pontos kalkuláció van. Nem foglalkozik a bizonytalan szavazóval, hiszen pontosan tudja, hogy a hatalom megtartásához hány emberre van szüksége. Ezt a számot minden kampány, minden program nélkül eléri a Fidesz. Ha jól megfigyeljük, a kommunikációban soha nincs program. Csak üzenet. Az üzenetek pontosan célzottak. Nem az átlagos embernek szól. Csak és kizárólag a saját táborának. A nagytestvér nemcsak figyel, de biztosítja híveit, hogy gondoskodó tekintetét hívein tartja. A kormány egy csepp energiát sem fordít bizonytalan kimenetelű kommunikációra. Csak a biztos szavazókat tartja egyben.

4. EGYSZERŰ RÖVID ÜZENETEK

Megint csak meg kell említeni, hogy Orbán egy zseni. A szavazóinak trumpi 160 karakteres egyszerűséggel üzen. Nem bonyolítja. Az üzenet célzott, tervezett. A kommunikációs csomagok csak egy üzenetet tartalmaznak, azokat a lehető legkönnyebben értelmezhető formában adja át. A Nép egyszerű fia, a Népért, a Néppel. Kerüli a picsogó értelmiség idegen szavainak okoskodó önigazolását. Boldog Karácsonyt, oszt jó napot! És hogy reagál az ellenzék. Az értelmiség álságos fegyverével próbálja magyarázatra kényszeríteni Orbánt. Hosszú szónoklatok, aminek se eleje, se vége. Olyan parlamenti és utcai retorikákkal találkozik a bizonytalan szavazó, amivel nem hogy nem tud azonosulni, de még meg sem érti. Pláne nem az összefüggéseket. És Orbán magabiztosan nevet. Válaszolnia sem kell. 

12297795_14c8765a550f00da9b4bb0835d641f71_wm.jpg

5. EGYSÉG

A legfontosabb ok: az egység. Mind a szavazótáborban, mind a csapatában. Orbán kemény kézzel irányítja a legbelső csapatot. Minden a meghatározott terv szerint működik. Senki sem önfejűsködik. Most sokan azt mondják, ez csak mítosz. És a párton belül egyéniségek vannak. Ez elképzelhető, de az egyszeri szavazó ezt nem látja, nem tudja. Ugyancsak Orbán nagy teljesítménye, hogy a szavazók táborában is megteremtette az egységet. Koherens, együtt gondolkodó, egy célért együtt küzdő csoport. Orbán nagyon ügyesen még címkével is ellátta őket. Ők A magyarok, akik Magyarországért vannak, tesznek. Mindenki más csak hazaáruló lehet. Ami egy nagyon erős, megbélyegző jelző. Esélytelen ellene védekezni. 

De akkor mit tehet a másik oldal?

A legfontosabb, hogy megteremtsék a győzelemhez szükséges szavazószámot. Ebben a táborban egységet kell teremteni. Mindenképpen kell egy címke, ami elnyomja a kormány hazaáruló bélyegét. Egy címke, egy hívószó, amivel azonosulni lehet. 

De honnan lehet megszerezni a szükséges szavazatokat?

Sajnos ma Magyarországon nincs politikai kultúra, politikusi nemzedék. A mai politikusoknak nem hivatásuk, hanem megélhetésük a közélet. A szavazótábort nem politikai célokkal, hanem marketinggel lehet megnyerni. Amíg Orbán a biztos szavazók táborát csábítgatja, addig az ellenzéknek fel kell fedeznie a bizonytalanok eddig érintetlen táborát, a fiatalokat. És amit már minden marketinges, kommunikációs szakember pontosan tud, hogy a Z generáció kételkedő és nem tiszteli a tradíciót. Nem használja a klasszikus kommunikációs csatornákat. A Z generáció nem televíziós csatornán szörföl, hanem YouTube csatornákra iratkozik fel. A Z generáció elérhető és megmozdítható az online kommunikáció segítségével. De sajnos sejthető, hogy a megtört ellenzék ezt sem lenne képes szakértelemmel kezelni. Az online kommunikáció friss, vállalható, hiteles arcokat követel. Olyan valódi politikusokat, mint Macron, vagy Kurz. Akik képesek egy hihető víziót adni a fiataloknak, egy élhető jövőt, ami nem a múlt romjaira épül. az üzenetek rövidek és egyértelműek. Az ellenzéknek el kell felejtenie a kormány akciókra adott reakciókat. A fiatalokat nem érdekli mi volt. Csak az érdekli mi lesz. 

De ma Magyarországon se ilyen politikus, se ilyen csapat nincs. Mert aki politikával akar foglalkozni, az nem a közért, hanem a maga hasznáért politizál. Akár melyik oldalt is nézzük. Szomorú, de az Orbán-rezsim még sokáig élni fog. 

(A Közéleti Lúzer egy szubjektív vélemény. Ha tetszett kövesd a blogot, vagy likeold a Facebook oldalt.)

219 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kozeletiluzer.blog.hu/api/trackback/id/tr9913525961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1ghost 2017.12.28. 13:17:41

@midnightcoder2: "Ami miatt inkább EU függők vagyunk, azok az itt lévő multik akik a termelés nagy részét adják."

Na ja bazdmeg! Az idei 2500 milliárd forintocskára rugó EU-s lóvé, meg nem oszt nem szoroz, mi?

Na figyu csak. A retkes fideszes kurva anyádnak hazudozzál, és ezért a mondatomért még lovagkeresztet sem kérek.

nemecsekerno_007 2017.12.28. 13:18:00

"Azért ilyen puha, hogy ne fájjon."

Az ellenzék nyugodtan elemezgethet még évtizedekig. Remélem azért a versenyszféra nagyobbik része nem így működik. Mer' akkor rajtunk 10x-es Eu-s pénz se segít.

1ghost 2017.12.28. 13:18:29

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Szarházi orbántroll. Rád meg ki a fasz kíváncsi?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.12.28. 13:21:19

@aptikjampó: Szóval prosztatamasszázsban otthon vagy. Mennyi a tarifád? Rubelt is elfogadsz bircától?

1ghost 2017.12.28. 13:21:50

@Andy73: "Írj egy gazdasági mutatót, ami 2010 előtt jobb volt, mint most. "

Az embereknek volt 3000 milliárd forintja a nyugdíjszámlájukon. Továbbá egy retkes orbánstróman gázszerelő nem keresett évente egymaga annyit, mint az összes egyetemi tanár + kutatóprofesszor.

Na most ennek tudatában vissza is bújhatsz a tolvaj korrupt gazdád retkes seggébe, vagyis oda, ahonnan kibújtál.

aptikjampó 2017.12.28. 13:22:28

@1ghost: "Ami miatt inkább EU függők vagyunk,

Én inkább sorosfaszfüggőnek neveznélek benneteket! Régen a szovjetek fasza volt a köldökzsinórotok, most a sorosé, fő a változatosság! Egy dolog maradt, az hogy ilyen vadbarom bunkók vagytok mint aminek te is szép példánya vagy!

nemecsekerno_007 2017.12.28. 13:24:19

@1ghost: "Az idei 2500 milliárd forintocskára rugó EU-s lóvé, meg nem oszt nem szoroz, mi?"

Ebből az összegből szűk fél évig tudnánk fizetni a szociális kiadásokat. Csak a nagyságrendek miatt.

17 500 Mrd az állam éves költségvetése.

1ghost 2017.12.28. 13:24:55

@Scott Tenorman Must Die:

Te agyatlan narancsfasz! Annyi nicken vagy itt jelen, hogy azt sem tudod már melyiken mit hazudtál.

aptikjampó 2017.12.28. 13:25:40

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Szóval prosztatamasszázsban otthon vagy.

Persze! Rakodókesztyűvel belefejem egy gumicsizmába és megitatm veled! Adok áfás számlát is, vagy ha van közgyógyod arra is mehet!

1ghost 2017.12.28. 13:27:49

@nemecsekerno_007:

Te orbán bérhazudozó ökre. Az a GDP 6%-a. Mit gondolsz, ha ez a lóvé nem lenne, mennyit zuhanna a GDP te agyatlan orbánfasz?

midnightcoder2 2017.12.28. 13:30:12

@1ghost: Hopp, látom ismét érezteti magát a baloldali szellemi fölény. Már persze, ha nem Orbán személyesen fizet téged az ellenzék lejáratásáért.

6. Ienin 2017.12.28. 13:33:00

@nick papagiorgo: Hát mert még nem fogyott el az EU pénz. Valamikor 2020-2022 környékén várható.

6. Ienin 2017.12.28. 13:43:00

A Fideszes komcsi ÁVH is dolgozik rendesen. Épp most fingatja bandót az ATV-s riportjáért. Ma már nem fekete mercikkel balonkabátban hurcolnak el, az eszközeik változtak. Leszólnak a pártközpontból, hogy aki nekik nem tetszik annak egyszerűen ne adjanak munkát. Menekül már innen az is aki nem akar.

MACISAJT 2017.12.28. 14:01:37

ALAPSZABÁLY : kormányozni muszáj valakinek( különben itt is kijevi anarchia és káosz következne).
A jelenlegi kínálatból pedig( agyonvert ballibák, Fidesz/Orbán, operettnácik, majdnemzöldek) világos hogy az egyedüli kormányképes erő a jelenlegi.

Ami pedig a két fajta kormányzás között az un. "rendszerváltás" óta eltelt 24 év alatt a két fajta (ballib és jobboldali) igazgatás között kimutathatóak a lényegi különbségek.

Éspedig az hogy míg a 8(+4) év ballibák kormányzása alatt mindig "suchmannositottak", eladtak szinte mindent, MOL-tól párnagázig,MÁV Cargo-tól Postabankig, Posta székháztól az Airportig (de még a Malévot is egy abramovicsnak, áldassák érte a neve), a befolyt pénz is eltűnt(ahogy a többi is) , az államadósság is az egekbe emelkedett noch dazu az ország mégis a tönk szélére került, amit már egy Lehmann Brothers bedőlés is elfújt......aztán jöhetett az államcsőd előtt a magasságos IMF hitel....

ehhez képest viszont Orbánék visszavásárolják az elkotyavetyélt állami tulajdont és még jut is pénz bér- és nyugdíjemelésekre, fejlesztésekre.
Ha zongorázni tudnám a különbséget, én volnék Chopin, Mallorcán..

Olyanok ezek az érdekes "igazgatási" különbségek, mint a Magyar Nemzeti Banknál, ahol egy simor-karvalits-király júlia trojka "harcolt" évekig 7%-os alapkamattal a 3%-os inflációéért(nekik valahogy soha nem jött össze.)
Ahogy eltakarodtak, láss csodát: infláció is 30 éve nem látott alacsony szintre zuhant, no meg az alapkamat is..És kiderült hogy velük együtt eltűnt 206 milliárd forintos , általuk a 2014-es évre tervezett(!) MNB veszteség is, amit 2015-ben naná hogy az állami költségvetésnek kellett volna pótolnia, mégpedig kötelezően...

A titok a lopások természetében rejtőzik.Mert abban nincs vita hogy mindkét oldal (és holdudvara) lop (csal, hazudik.)

Csakhogy míg Orbánék ezt házon(illetve:hazán) belülre művelik...
addig a másik(sötét) oldal komprádorai nem elégszenek meg azzal hogy a saját zsebeiket megtömködik...
hanem még a külföldi maffiákat is etetniük kell.
Így jutott alattuk Magyarországon szinte minden a külföldi ebek harmincadjára.
(Lásd blum esetét a böszmével.amikor már ilyen piti "telekcserés" csontoknak sem bírtak ellenállni.)

Tehát amíg a Fidesz és holdudvara éhségét és lopásait még képes elviselni az ország...utóbbiakét már nem, ezekbe rendre tönkrement.
2002 előtt azzal uszítottak ballibáék hogy a Fidesz lop és " Magyarország többet érdemel" meg " több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak".
Bejött, valahogy nyertek. És? Mi következett? Kiszórták az ablakon a pénzt oszt két év múlva már fuccsban volt az ország(lásd öszödi beszédet) ami aztán nyílegyenesen tartott letolt gatyával a 2008-as válságba.

Oligarchák? Simicska ma már ballibsi bezzegember, Leisztinger, Várszegi , Kapolyi, Zwack szinte említésre sem méltók.
Mészárost kell anyázni naponta, miközben a TOP 100 gazdagja közül 80% ballibsi aki az mszp-szdsz ormányok alatt hízott szép kövérre.

2017. január. 13. 19:01 Gazdaság
Az MSZP volt pénztárnoka önti a százmilliókat az újságjaiba

Tízmillió híján egymilliárd forintot fizetett be tőkeemelésként Puch László MSZP-s politikus bécsi cége a Szabad Föld kiadójába."

Világos:-P A pártnak van 1,2 milliárd adóssága, ellenben a volt pártpénztárnok Bécsből utal haza egy milliárdot..:-P
Ja és a jelenlegi kormányzat korrupt. Aha.
És hozzuk vissza puchot és/vagy simicseket.
Na ne már.

libsi nóta bárki unja 2017.12.28. 14:03:22

@zolia:
Örülnének a sok szavazatnak, de tudják hogy ez most nem az Orbán elleni győzelemről szól, hanem legfeljebb egymás legyőzéséről, a szavazók átcsábításáról

De még ez se lesz könnyű, mert a lemorzsolódó Maszop szavazókra pl. mind a 4 legerőebb párt ráhajtott, a kicsikről nem beszélve. Burjánzik hát a szociális demagógia, lásd poszt

aptikjampó 2017.12.28. 14:06:21

@V. Orbán pápa reinkarnációja: Ki menekül innen? Te is itt vagy, pedig senki nem tart fogva! Húzz el innen, nem fogsz hiányozni! Persze ilyen trágya nem kell sehova, bokszold be a bőröd és tettesd magad migránsnak! El fogják hinni, elég primitív vígy hozzá, csak a festék le ne jöjjön arra vigyázz!

Scott Tenorman Must Die 2017.12.28. 14:10:21

@1ghost: nyugi tibi, inkább linkeld be amit hazudtam. csak neh úgy járj, mint tanga, aki beégett gyúrcsány ferivel, aztán meg csak hápogott a zavarodottságtól

kvadrillio 2017.12.28. 14:10:35

HOGY EZ A KÓSA, MILYEN RAFINÁLTAN KORRUPT EGY ZSIDÓGYEREK !!!!! :o)))))

ENNÉL ALJASABB CSALÁST MÉG HADHÁZY ÁKOS SEM LÁTOTT.....

A legtöbb esetben lényegében egy ajánlatból választhatott a megrendelő, mert vagy nem volt más induló – az esetek felében volt így, feltehetően a konkurens cégek már tudták, mire számíthatnak –, vagy érvénytelennek nyilvánították az ajánlataikat: az ötvenkét részajánlat közül eleve csak kilenc esetben volt másik, érvényes ajánlat. Az ajánlattevők nagy részét főként formai okokból, hiánypótlás nem teljesítése miatt vagy éppen az „aránytalanul alacsony ellenszolgáltatás” miatt zárták ki a versenyből.

Az LMP-s politikus szerint elképesztő, hogy a zöldség-gyümölcs beszerzéseknél többnyire ellenajánlatok sem voltak, mindenütt a Mortak Fruit Kft. nyert – ahol pedig volt ellenajánlat, azt a céghez lazán, de kimutathatóan kapcsolódó Börmy Kft. tette. A hús-, húskészítmény-, mirelit- és szárazáru-szállítások vonatkozásában pedig nagyon erős a kartellgyanú – állítja. A fenti termékek szállítását elnyerő cégek közt ugyanis szintén kimutatható céges, illetve személyi összefonódások vannak, gyakorlatilag ugyanahhoz az élelmiszer-kereskedelmi céghálóhoz tartoznak. A kartellgyanús társaságok ráadásul – némelyik szociális intézményeknél vesztes céggel együtt – sorra nyerik a közbeszerzéseket a Honvédelmi Minisztérium intézményeinél, a MÁV-kórháznál, több szociális gondozónál.
Kósa Lajos sejlik fel az ukrán munkaerő importja mögött

Belföld Kovács Áron
Kósa Lajos sejlik fel az ukrán munkaerő importja mögött

Hadházy Ákos utánanézett az NGM-től közel félmilliárdot kapó cégnek, és egy kiterjedt hálózatra bukkant.

Hadházy Ákos informátorai szerint a cégeknek az útját Kósa Lajos tárca nélküli miniszter egyengeti, igaz erre nincs olyan bizonyíték, mint a nyugdíjas-szövetkezetek ügyére. A kartellgyanús társaságok mögött mindenesetre három debreceni személy is feltűnik: Czirbusz István és Sipos Tamás sok egyéb mellett a Közétkeztetést Pályázó Kft. és a Gastro-Hús Kft. tulajdonosai. Ráthonyi Zoltán az Alaszka Kft. tulajdonosa – és közvetve a Reál-hálózat egyik tulajdonosa is.

ASSSZTAMINDENIT NEKIJEHHH !!!!!!!

KIKET IS KÉNE ITTEN FELKÖTNI ???

Scott Tenorman Must Die 2017.12.28. 14:11:42

@V. Orbán pápa reinkarnációja: ahhoz képest, h 2011-re éhséglázadásokat vizionáltatok, nem is rossz, ha mindig kitolódik 10-11 évet a csőd. ennyit a szakértelmetekről.

kvadrillio 2017.12.28. 14:13:17

Ennél aljasabb csalást még Hadházy Ákos sem látott
Kovács Áron

Kovács Áron

2017. december 28., csütörtök 11:31, frissítve: csütörtök 12:20
Rászoruló gyerekek (képünk illusztráció)

Rászoruló gyerekek (képünk illusztráció)

Fotó: Székelyhidi Balázs / Magyar Nemzet
Hozzászólok

„Ezt a csomagot Magyarország kormánya juttatta el önhöz és családjához” – hirdetik kék alapon fehér betűkkel azok a dobozok, amelyekben az úgynevezett Rászoruló személyeket támogató operatív program (RSZTOP) keretében kiosztott élelmiszersegélyek jutnak el a szegény, kisgyermeket nevelő családokhoz. A felirat tényszerűen igaz, csak – ahogy mondani szokták – nem fejti ki a valóság minden részletét.

Uniós élelmiszercsomagon csap le a kormánypropaganda

Belföld MN
Uniós élelmiszercsomagon csap le a kormánypropaganda

A kormány plakátjait idéző üzenet van az élelmiszer-adományok dobozán, pedig az egészet az EU fizeti.

Először is a dobozok tartalmát az Európai Unió forrásaiból vásárolták, vagyis főként a holland és német adófizetőknek tartoznak értük hálával a rászorulók – illetve azok, akik az erre a célra kiírt, és megfelelően irányított közbeszerzéseken leszállíthatták a dobozokba kerülő termékeket. Hadházy Ákos, az LMP társelnökének legújabb kutatásai szerint ugyanis az derült ki, hogy lényegében egyetlen cégcsoportra írták ki a pályázatokat, és ha valaki más is elindult, azt kizárták vagy ajánlatukat érvénytelenítették.

Az egyik legutolsó, 2. szakasz néven emlegetett RSZTOP-közbeszerzést, amelynek keretösszege 13,7 milliárd forint, eleve nem bontották részekre, így esélyt sem adtak a helyi vállalkozásoknak, csak a nagy konzorcium tudott mindenféle termékkel pályázni. Ezért a pénzért összesen 2,175 millió élelmiszercsomagot tervez kiosztani a kiíró, a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság.
Magyar Nemzet hírlevél
Legizgalmasabb cikkeink naponta egyszer az ön e-mail-fiókjában!

A feliratkozással beleegyezik abba, hogy a Magyar Nemzettől hírlevelet vagy cikkeinkről szóló üzenetet kapjon postafiókjába. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.

A kiírásra négy ajánlat érkezett, közülük hármat érvénytelennek nyilvánítottak, ebből kettőt „aránytalanul alacsony ellenszolgáltatás” címén, vagyis mert túlságosan olcsón adták volna a termékeket – pedig ez nem építkezés, ahol ki lehet spórolni az anyagot, hanem előre meghatározott tartalmú csomagokat kellett volna összeállítani. A győztes konzorcium tagjai: a Halker Kft., a Halker Mirelit Depo Kft., a Kedvenc JM Kft., a Jégszilánk Kft. és a Gastro-Hús Kft.

„Sok közbeszerzési piszkos manipulációt láttam már, de ennél aljasabb csalást még nem találtam: éhező gyermekeket segítünk EU-pénzből, de egy sor ajánlatot kizárunk, mert túl olcsó – így ennyivel kevesebb gyermeken lehet segítseni, vagy ugyanannyi csomagba jóval kevesebb adomány jut. Afrikai banánköztársaságokban sápolja így le a helyi maffia a nemzetközi segélyeket” – fogalmazott Hadházy Ákos.

Az LMP társelnökének eleve ismerős volt az egyik cég neve korábbról. Az utcán lépett oda hozzá a Halker-csoport egyik dolgozója, aki felháborodott azon, hogy főnöke szerint a szociális intézmények élelmiszer-ellátását szolgáló közbeszerzéseken mindenütt ők fognak nyerni, mert a többieket ki fogják zárni. Az informátor egy bő táblázattal is szolgált, amelyen az általuk adott ajánlatok mellé ceruzával beírta, hogy egyébként a piaci cégeknek mennyiért adják az egyes árukat. Két példa: a Zala felvágott kilogrammját 829 forintért szokták adni, de a szociális intézményeknek 1050 forintba kerül, egy kilogramm sajtkrém általában 879 forint, a közbeszerzésen 1020 forint.

Hadházy összegyűjtötte a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság öt különböző – részben RSZTOP-s, részben intézményeknek szánt, regionális – közbeszerzés részajánalatait, és arra jutott, hogy egyetlen kör nyeri ezeket a közbeszerzéseket. Ezt a kört ráadásul nagyrészt ugyanazok alkotják, vagy ugyanazokhoz az érdekkörökhöz tartoznak, mint az élelmiszercsomagok esetében már látott cégek.

MIJAFRANC ZAJLIK EBBEN AZ ORSZÁGBAN VIKTORKA ??????? KIKNEK IS VAGY TE A MINIELNÖKE ?????

6. Ienin 2017.12.28. 14:16:28

Hát öregem, akinek az a kaján vigyorú, sunyi, öltönyös jogászgazember szimpatikus ott az első képen az kezeltesse magát. Én a szomszéd birkáinak terelést sem bíznám rá, nemhogy sajátomat. Igaz 2 millióan magukat tereltetik vele. Az alamuszi nézése sem sugall semmi jót. Amihez hozzáér a kezéhez ragad.

vontod75 2017.12.28. 14:23:54

@aleksz róz: oké. Romlanak. De nem ez volt a kérdés. Basszus mehetnétek az alföldre a juhász mellé, mert terelni azt tudtok. Tehát az alapkérdés az volt hogy van-e olyan szám amiben jobb volt a szocik alatt. Van. Pl. Áfa.

vontod75 2017.12.28. 14:25:41

@Netuddki.: Tök felesleges megpróbálni.segíteni rajtuk. Ezeknek akik itt brekegnek tökéletesen megfelel a mocsár amiben dagonyáznak...

nemecsekerno_007 2017.12.28. 14:28:54

@1ghost: Nyugi :) Ne keverd a GDP-t meg az éves költségvetést :)

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 14:31:54

@sas70:

A kapitalizmus kóceréja már omladozott a 80-as években, mi mentettük meg. Majd jött Kína, s megépítette a saját kapitalizmus-modelljét, ami a nyugatinál sikeresebbnek bizonyult. Kína most ktázte célul a nyugat megvásárlását, s amint ez megtörtént, beomlaszt mindent.

Szóval vicces módn a kommunizmus tette lélegeztetőgépre a már haldokló nyugati rendet.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 14:33:00

@Netuddki.:

Még piacképes trolként is értened kellene, hogy nem nekünk kell Brüsszel, ha mi kellünk nekik.

nemecsekerno_007 2017.12.28. 14:33:48

@V. Orbán pápa reinkarnációja: "Hát mert még nem fogyott el az EU pénz. Valamikor 2020-2022 környékén várható...."

- Jaja, inkább erre kéne készülni mint nyomni a faszságokat a blogszférában.
- Persze majd utána is rá lehet fogni mindent a patás Orbánra v. Gyurcsányra.
- Elég lenne ha mindenki rendesen megcsinálná azt ami a dolga, és nem másokat hibáztatna. Már sokkal előbbre lennénk.
- Ha ilyen az ellenzék, akkor a kormány közelébe se szabad engedni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 14:35:14

@1ghost:

Ha nem lenne rám kiváncsi senki, nem lenne egy egész, velem is foglakozó ügyosztály gazdád alapítványánál.

1ghost 2017.12.28. 14:38:23

@nemecsekerno_007: "Jaja, inkább erre kéne készülni mint nyomni a faszságokat a blogszférában."

Na ja, te szarházi orbántroll. Rohadt egy dolog ez az internet. Nem lehet felvásárolni mocskos tolvaj gazdádnak.

torró 2017.12.28. 14:53:54

@1ghost: Szóltam én tehozzád? Mert nem emlékszem, hogy ökrökkel szóba álltam volna!Akkor ha megkérhetlek hanyagoljál. Majd ha megtanulod a normális emberek vitakultúráját akkor esetleg válaszolok. Most egyenlőre többször nem reagálok rád, bármit idehányhatsz,

torró 2017.12.28. 14:56:01

Nem értem miért jó a bloggernek, ha ilyen bárdolatlan bunkók ideokádnak?

1ghost 2017.12.28. 14:57:10

@torró:

Belevertem az orrod a saját fideszes mocskodba, vonyításod jogos.

nemecsekerno_007 2017.12.28. 15:07:41

@1ghost: "Na ja, te szarházi orbántroll. Rohadt egy dolog ez az internet. Nem lehet felvásárolni mocskos tolvaj gazdádnak...."

Ha elfogy az EU-s pénz és kilóg a segged a gatyából akkor is itt fogod szidni a patást v. a Vénusz retrográd forgását?

De jó lesz. :)

Scott Tenorman Must Die 2017.12.28. 15:07:54

@1ghost: jaj ne már. te, aki egyetlen egy alkalommal se mertél eljönni a matekra.. (kék nadrág, emlékszel tibi?)

2017.12.28. 15:11:20

@vontod75: hát akkor már az alapkérdés is szar volt.
egy ponttal nem lehet leírni semmilyen folyamatot.
két tetszőleges pontot a környezetétől függetlenül és egyéni szempontok szerint összehasonlítva szintén nem lehet releváns eredményt kapni.

itt ugye a két kormányzás minősége a kérdés adott témakörökben, hogy döntsük el, melyik a jobb, ha pl. mindkettő idején folyamatosan egyre szarabb lett?
(ráadásul nem függetlenek egymástól)

2017.12.28. 15:15:12

@Andy73: a lehetőségek is mások voltak, ezt sem szabad figyelmen kívül hagyni. ki hogy élt az adott helyzetben az adott lehetőségeivel.

midnightcoder2 2017.12.28. 15:15:14

@vontod75: Ez akkor is kicsit gyanús. Hacsak nem arról van szó, hogy a derék kinn dolgozó honpolgár vesz lakást magának Pesten, aztán jól kiadja albérletbe.

midnightcoder2 2017.12.28. 15:20:16

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "A kapitalizmus kóceréja már omladozott a 80-as években, mi mentettük meg."

Ez azért így ebben a formájában nem igaz. A fejlett nyugati országok a 80-as években köszöni jól voltak, kb. akkor utoljára. Mi egy csődtömeg voltunk, és nemigen mentettünk meg senkit. Persze páran így is jól jártak azzal, hogy szarért-húgyért fel tudtak vásárolni itt mindent, de igazából az ingatlanokon kívül leginkább csak piacot vettek. Nem állítom, hogy rosszul jártak velünk, de hogy mi mentettük volna meg őket, az költői túlzás.

Az igazi probléma nyugatnak, az valóban Kína. Ami már nem kommunizmus, és nem is kapitalizmus. Én úgy gondolom, hogy a kínaiak már jó pár ezer éve birodalmat építenek, és az hogy épp hogy hívják a császárt, tulajdonképpen lényegtelen.

1ghost 2017.12.28. 15:21:38

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "A kapitalizmus kóceréja már omladozott a 80-as években, mi mentettük meg."

Te idióta orbánfasz! Olyan hülye vagy, hogy melletted még a rezsi szilárd is géniusznak látszik.

1ghost 2017.12.28. 15:27:44

@midnightcoder2: " ingatlanokon kívül leginkább csak piacot vettek."

Na ja bazdmeg, te retkes orbántroll. Olyan hülye vagy, hogy a saját hülyeséglétrádon felmászva ülve nyalhatod a holdat.
Piacot magán szektor nem vehet te matolcsy barma, lévén a piacgazdaság egyik alapvetése a szabad be és kilépés bármely ágazatba.

Egyébként éppen ezt korlátozta a tolvaj korrupt szarházi gazdád, pl. a trafikok esetében. Na ez a piacvásárlás a fideszes haveroknak te címeres narancsökör.

midnightcoder2 2017.12.28. 15:36:18

@1ghost: Ne játszd túl a szerepedet, senki sem hiszi el, hogy tényleg ilyen hülye vagy, és mégis be tudod kapcsolni a számítógépet. Na, de tegyük fel, hogy megtette neked ezt az ápolód, így a kedvedért elmagyarázom: bizony, a piacokért ádáz küzdelem folyik a nyílt piacgazdaságokban is. Tudod, amikor az ápoló néni bekapcsolja neked a tévét, és ott látsz mindenféle csajt aki nagyon boldog hogy ruhát moshat, azt úgy hívják hogy reklám. Ez is az egyik olyan eszköz, amivel piacot lehet venni. De van ennek direktebb módja is: ha Pl. van egy cég aki egy adott piacon jól bevezetett márkával rendelkezik, amit ráadásul olcsón is elő tud állítani, te a drágább, a piacon kevésbé ismert termékedet úgy tudod bevinni a piacra, ha simán felvásárolod ezt a gyártó céget, megszünteted, és a helyét beveted sóval.

Jakab.gipsz 2017.12.28. 15:48:51

@1ghost:
Nem a magyarok, hanem te és ti vagytok a trágya szájú , agyú a kétbites barmok, szemétnek se jó, nagy hazugok.
És az aki nem hisz nektek, azokat gyűlölitek.

Nem a ti feneketekből kel fel a nap, a tudományhoz pedig semmi közötök nincs ezért, vagytok agresszívek,

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2017.12.28. 16:03:54

@Jakab.gipsz:

mi van proli román, te is a ruszki trollgyár alkalamzaottja vagy mint az elmebereg bulgár birka?
Inkább menjél dolgozni te naplopó proli, mert a Blaha téren nem minden nap kapsz majd ingyen ebédet.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2017.12.28. 16:07:53

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "Még piacképes trolként is értened kellene, hogy nem nekünk kell Brüsszel, ha mi kellünk nekik."

Persze te ruszki bérenc dezinformációs troll, ezért menekül minden magyar Nyugatra.
Te csak rohadj tovább az illib bulgár-ruszki nyomortelepeden, a Nyugat tovább röhög rajtatok.

1ghost 2017.12.28. 16:10:22

@midnightcoder2: " úgy hívják hogy reklám. Ez is az egyik olyan eszköz, amivel piacot lehet venni."

Segghülye fizetett orbántroll. Te olyan rémisztően buta vagy, hogy de facto nincs már olyan módszer a komplett marketing eszköztárban, amivel még hülyébbé varázsolhatod magad.

1ghost 2017.12.28. 16:14:01

@Jakab.gipsz:

Na mi van te segghülye orbántroll? Előkaptad ezt a nickedet te szánalmas orbán bohóc?

inteligencs elenzeki 2017.12.28. 16:15:55

@KissGecihuszár:

"Én keresztény , jobboldali, konzervatív Magyarként szégyellem magam, hogy 28 "demokratikus" év ezt termelte ki, ennyit sikerült elérni, azaz egy olyan országot, népet, melynek zöme 1, max 2 bites agyi kapacitással bír "

1. Lóf.szt vagy te "keresztény , jobboldali, konzervatív".
2. Abban igazad van, hogy sokan 2 bitesen gondolkodnak, azonban ilyen kis teljesítmény is elég ahhoz, hogy az ember esetünkben pragmatikus szempontból megfelelő szavazatot adjon le.

Lássuk csak : két biten kifejezhető a 0 és az 1.

A ballibsi kormány teljesítménye 2010-re 0 amit az ország gazdasági pénzügyi helyzete tükrözött.
Az Orbán kormány teljesítménye 1 a fenti szempont szerint.

Ez a legfontosabb, mert ha pl. az Orbán kormány támogatná a melegházasságot, ja, meg támogatná a libsi sajtót, miközben az szénné fikázná, az hú de szép és libsi dolog volna ugyebár, de közben az ország pénzügyi helyzete a 2010 évi szintre kerülne, szerinted az ország jövőjét mely bit határozná meg döntően ? De az oktatást sem lehet fejleszteni, egy mélyrepülésben lévő költségvetésen keresztül.

A jobbik, nos, sajnos meghatározhatatlan, hogy 0-ra, vagy 1-re billenne az értéke, ez a gond. Ez egyébként vonatkozik az összes többi olyan ellenzéki erőre, amelyek még nem voltak kormányzati pozícióban.

A korrupció meg, nos részben azt a célt szolgálta,hogy a nyomasztó ballib médiafölényt felülírja. Ez erőforrások nélkül nem megy.
Én ezt személy szerint támogatom a mai napig.

A korrupció másik része, nos az egy megkerülhetetlen dolog, ugyanis az mindig is volt. A szocializmus alatt, azt követően (privatizációs mutyik) és azóta is, kormányoktól függetlenül.

midnightcoder2 2017.12.28. 16:23:11

@1ghost: Hát ezzel aztán jól megaszondtad. De mit is mondtál ? Már azon túl, hogy ismét csak kifejezted a baloldali intellektuális fölényt.

1ghost 2017.12.28. 16:25:12

@Comte de Gippaud:

Új nickedhez grat. De erre is ugyanaz érvényes mint a többire: a retkes, korrupt, fideszes kurva anyádnak hazudozzál, lehetőleg az M1-en vagy a Magyar Időkben mert közönség nem lévén ott úgysem tűnik fel senkinek.

ulpius66 2017.12.28. 17:06:00

A címből egy rövid szavacska hiányzik........

"5 ok, amiért SOHA nem fog megdőlni az Orbán-rezsim"

Ha meg valamilyen csoda folytán mégis valamikor megdőlne az "Orbán-rezsim" ...... a rendszere akkor is fennmarad, és a hatalomra kerülők csak vergődnének, szenvednének ebben a rendszerben, kb. úgy, mint az Antall szenvedett a poszt kádári-rendszerben 90-93 között..... aztán jól meg is bukott, és visszajöttek a kommunisták a Pufajkás vezetésével.......

.... most ugyanígy visszajönnének a fideszesek Orbán vezetésével!!!!!

MACISAJT 2017.12.28. 17:14:16

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "Senki se menekült el nyugatra."

Azért voltak..:)

Kezdeném a popper péterrel, aki az antal-kormány alatti fasizmus miatt alijázott..:) Aztán hamar rájött hogy itt az igazi, visszasompolygott Horn-tanácsadónak...
Ugyanilyen volt a népszabadságos kácsor zsolt, aki franciaországi emigrációba vonult..na az se tartott sokáig.

Vagy ott vannak ügyeletes elmebetegeink, dániel péter és bartus lászló..:P
De említhetném a kertész pétert, aki Kanadáig futott mert itt "üldözték"....
Volt egy mohácsi viktória is, na az viszont rákúrt mert nem kapott politikai(!) menedékjogot.

Aztán voltak az emigrációval fenyegetőzők. A lovas zoltántól a gerendás péterig.

Szóval, akadtak rendesen történetek:P

midnightcoder2 2017.12.28. 17:16:16

@ulpius66: Igen is, meg nem is. Ha az ellenzék hatalomra kerülne, kb. ugyanúgy kisöpörné a közintézmények vezetéséből a FIDESZ embereit, ahogy az előző kormányok tették, a hülye Antallék kivételével. Persze az is tény, hogy a szovjet tankokkal a feje fölött Antall nem nagyon ugrálhatott.

Ettől persze még a FIDESZ gazdasági pozíciói megmaradnának, ahogy az előző ciklusokban megtollasodott baloldal pozíciói is megvannak, más kérdés, hogy a jelenlegi baloldal mellett senki nem akarja azt Pl. médiára, vagy pártokra költeni. Mondjuk, ha baloldali milliárdos lennék, én sem ebbe raknám a pénzem. De ennek alapvetően az az oka, hogy a baloldali ellenzék úgy szar, ahogy van. És nem is csak azért, mert nincs senki aki képes lenne összefogni - ehhez Botka állt a legközelebb, csak hát neki ehhez hiányzott az intelligencia. Ennél egy nagyságrenddel nagyobb baj, hogy az ideológiai töltet nincs meg, az a bizonyos vízió amit a blog elején is olvashatsz. A baloldalon senkinek sincs halvány ötlete sem, hogy mitől is lenne jobb, ha ők kormányoznának, már azon túl persze, hogy most Orbánék nagyon lopnak, ők meg majd nem, de ezt azért ők sem hiszik el igazán.

ulpius66 2017.12.28. 17:34:15

@midnightcoder2:

Hát pl. a ballibsiknek OTT KÉNE KEZDENI:
- Brüsszellel szemben a MAGYAROK MELLÉ ÁLLNÁNAK!!!!!
- SoroSS-elvtársat elhajtanák
- abbahagynák a migráncsimogatást
- kiállnának a kerítés mellett
- elutasítanák a kötelező migráncs-betelepítést
- stb, stb,....

NA, EZEK UTÁN MOSTMÁR TÉNYLEG HITELESEN JÖHETNE, HOGY
- KORRUPCIÓ
- EGÉSZSÉGÜGY
- OKTATÁS
- SZEGÉNYSÉG FELSZÁMOLÁSA
- STB, STB......

De amíg az elhatárolódásuk nincs meg, a magyarok ellen uszítanak Brüsszelben, a migráncsok mellé állnak a magyarokkal szemben, addig nem hitelesek!!! .... és mondhatnak bármilyen valót, igazságot senki sem hisz nekik!!!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 17:49:32

@MACISAJT:

Szóval van 10 ember aki elmenekült a szörnyű zorbáni diktatúrából. De egyet nem értek: Dámiel és Bartus is szoktak hazajárni, hogy lehet, hogy nem rettegnek ezt megtenni?

Kunhalmii Agnes 2017.12.28. 17:54:20

"5 ok, amiért nem fog megdőlni az Orbán-rezsim"

Azert nem fog megdolni, mert fasisztanaci rasszista tomeggyilkos korrupt diktatura van.
Legfeljebb kulfoldi segitseggel lehet leverni a naci Orbant. Azonnal be kene hivni 10 millio arab fegyverest, hogy rendet tegyenek.

midnightcoder2 2017.12.28. 18:14:58

@ulpius66: Ebből a migráncsokkal kapcsolatban igazad van, Soros elvtársat viszont valóban csak Orbánék fújták fel ennyire. Tény, hogy kártékony amit csinál, de jóval nagyobb a füstje mint a lángja.

A baloldal ott kúrja el, nem kicsit de nagyon, hogy _mindent_ elutasít amit Orbán mond vagy csinál, pedig Orbán azért elég sok jó dolgot is művel, lásd a migrikhez való hozzállása, de hasonlóan öngyilkos húzás a baloldaltól a progresszív adózás mantrázása is. Most mondd meg őszintén, jó az egy alapvetően a munkaerejéből élő országnak, ha az összes normális szakmával és használható nyelvtudással rendelkező fiatal elmegy külföldre ? Ugye nem... Na ezért nem kellene erőltetni ezt a progresszív adózás dolgot. Ez olyan dolog, hogy gömbölyű tárgyat emelni, szögletes tárgyat gurítani nem célszerű, de roppant baloldali.

Ráadásul, egy rakás problémára igazából nincs jó baloldali megoldás. Pl. az egészségügy rendbekapásához csontra privatizálni kellene az egészet, és rendbe rakni a finanszírozást állam bácsi oldaláról. Nem a biztosítót kellene privatizélni ahogy a szocik akarták - azok érdemben amúgy sem tudnak versenyezni - hanem magukat az intézményeket, hogy ők versenyezzenek a betegekért, illetve ezzel a TB pénzéért.

ulpius66 2017.12.28. 18:23:22

@midnightcoder2:

Olyan jól egyet tudunk érteni!

Teljesen igazad van ebben is!

Ha Orbán bármit mond, tesz, csinál, akkor szinte azonnal a ballibsi politikusok, firkászok, blogírók, civil megmondó-emberek, stb. ész és értelem nélkül elkezdik ezt fikázni, és azonnal mindennek az ellenkezőjét javasolják!!

Noooormális??????????
(aztán meg csodálkoznak a ballibsik hogy ott tartanak, ahol tartanak......magyarul: a magyar választók elhajtják őket melegebb éghajlatra!)

ulpius66 2017.12.28. 18:26:36

Ráadásul a ballibsik összevissza hazudoznak is.

Egy sajtótájékoztatón képesek kijelenteni, hogy az Orbán-kormány gazdaságpolitikája egy csőd, majd azzal a lendülettel bejelentik, hogy hatalomra kerülésük esetében bevezetnék a 13. havi nyugdíjat, mert tele van pénzzel az államháztartás!

Ja, a Fidesz rossz gazdaságpolitikájának köszönhetően!

ulpius66 2017.12.28. 18:29:10

Az elmúlt 8 év legszebb ballibsi ellenzéki megnyilvánulása az volt, amikor bejelentették, hogy tüntetéseket szerveznek a 25%-os rezsicsökkentés ELLEN, mert szegény multik belerokkannak a csökkentésbe.......

Nooooormális???????

ulpius66 2017.12.28. 18:34:04

Ezek a hülye ballibsik TÉNYLEG AZT HISZIK, AZ AZ IGAZI "ELLENZÉKI POLITIZÁLÁS" HA MINDENBEN ELLENTMONDANAK A KORMÁNYNAK!

Eszükbe sem jut megvizsgálni, hogy ha a kormány döntése a magyarok 90%-nak akaratával egybeesik, akkor talán azt nem kéne azonnal ész és értelem nélkül fikázni!!!!

midnightcoder2 2017.12.28. 18:42:27

@ulpius66: "majd azzal a lendülettel bejelentik, hogy hatalomra kerülésük esetében bevezetnék a 13. havi nyugdíjat, mert tele van pénzzel az államháztartás!"

Aminek a kivezetése Bajnai egyik olyan lépése volt ami miatt tiszteletet érdemel, mert anno ez az egyik olyan tényező volt, ami bukófordulóba vitte az országot.

2017.12.28. 18:59:15

@midnightcoder2: nagy okosság, gratulálok. a szegényekért meg a krónikus betegekért ki fog versenyezni szerinted?
azok rohadjanak meg ott ahol vannak, mert keveset vagy semmit se keresnek és/vagy a magáncégnek csak ráfizetést jelentenek.

2017.12.28. 19:06:31

@midnightcoder2: kicsit túlhájpolod ezt a bajnait. az kényszerintézkedés volt.
vegyük inkább 2014-et, amikor a nagy bajnai immár saját elképzeléseivel indulhatott: túl magas a minimálbér, ezért van rossz helyzetben az ország.
kivel akart ez versenyezni, vietnammal meg indonéziával? pedig már ferenc testvér rájött arra, hogy az alacsony (és adómentes) minimálbér a "szürkén" dolgoztatás nagy meleg trágyadombja

1ghost 2017.12.28. 19:37:06

Élvezzék!

"Nem hivatalos Fideszes berkekből kiszivárgó hírek alapján a párt támogatottsága soha nem látott zuhanásba kezdett.

A kormánypárti politikusoknak is be kellett látniuk, hogy a kormányfő és pártja túllőtt a célon és szavazói egyre inkább elfordulnak tőlük. Sem a nyugdíjas „külön utalványok” sem pedig az egészségügyi pozitív statisztikák nem tudták leplezni azt a valóságot, melyek sokkal szomorúbb tényeket tárnak a lakosság felé. Az állandó „Magyarország jobban teljesít” szlogen egy nyilvánvaló arcul csapása minden magyar állampolgárnak. A Fideszes politikusok azt is félve vallották be, hogy szerintük a „Soros kampány” teljességgel visszájára sült el és jelen pillanatban lázasan keresik a következő „ellenséget”

Egy párton belüli (nem hivatalos) közvélemény kutatás szerint az Orbán kormány valódi támogatottsága kb. 16-18 %-on állhat, nyilatkozta egy közelálló forrás és ezáltal már egy ideje pánikhangulat uralkodik a pártban. Az általunk feltett, hogyan tovább, kérdésre a szorongó és feszengő politikus a következő választ adta:

Nézze Uram, nagyon jól tudjuk, hogy mi vár ránk, ha elveszítjük a 2018-as választást…."

Scott Tenorman Must Die 2017.12.28. 20:45:46

@1ghost: hát akkor meg mi a baj tökfej? lesz jövőre libsikétharmad

MACISAJT 2017.12.28. 20:48:00

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "De egyet nem értek: Dámiel és Bartus is szoktak hazajárni, hogy lehet, hogy nem rettegnek ezt megtenni? "

Az első elmebetegről nem tudok, mármint hogy szokott-e hazajárni, van annak bőven dolga a Hit Gyülekezetével, a vezető lelkésszel, mondhatnám, "fesz van"..:P

A másik manifeszt elmeroggyant viszont nemrég hazasompolygott:

444.hu/2017/06/19/daniel-peter-edesanyam-sulyos-betegsege-miatt-voltam-kenytelen-magyarorszagra-jonni

1ghost 2017.12.28. 20:51:09

@Scott Tenorman Must Die:

Hát azt meg ki mondta hogy baj van, te agyhalott orbánfasz?

Scott Tenorman Must Die 2017.12.28. 21:17:02

@1ghost: szépen beszéljél tibi, nem erre tanítottalak

teéjesenmindegy 2017.12.29. 02:49:35

@vontod75: "Nos. A magyar gazdaság kb Eu függő. Az EU utalások adják a GDP kb 5 %át a külföldön élők hazautalásai kb 3%ot. Ha ezt kiveszed a képlet ből, akkor a jelenlegi 3%os növekedés laza 5%os csökkenést jelent."

Hölgyeim és uraim, az év hülyéjét hallottuk.

6. Ienin 2017.12.29. 09:37:15

@nemecsekerno_007: Az ellenzéknek maximum. annyi köze van a kormányhoz, hogy basztatnia, ellenőrizni kell. Ahogy Orbán tette. Se több se kevesebb. Ez a demokrácia lényege. Aki meg ezt nem tudja elviselni kormányon, költözzön inkább Kínába.

6. Ienin 2017.12.29. 09:42:20

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Kína modellje hossza bb távon működésképtelen. Tulajdonképpen az olcsó munkaerő, a rakásra, fedezetlenül nyomtatott állami pénz és a nyugati gazdagság tartotta el. Lassan kiborul ez a kommunista faszság a Nyugat már kezdi felismerni.

kuki123 2017.12.29. 09:48:00

az ok:
Segghülye naív megvezehető hiszékeny emberek mind a fidezs mind az mszp oldalán

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.29. 10:11:43

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Pont ellenkezőleg: a nyugati modell működésképtelen, mert más országok lerablására épít, s egyre kisebb a rablási lehetőség.

A dollár sokkal fedezetlenebb minden más valutánál, reálisan a dollártömeg 5 %-a mögött áll valós érték.

A kínai bérek már nem alacsonyak: jelenleg a kínai átlagbér a magyar kb. 70 %-a. 20 éve a 10 %-a volt.

A nyugati pénzügyi tőke is felismerte ezt: ezért menekülnek manapság a nagy bankok Londonból Kínába.

6. Ienin 2017.12.29. 10:18:10

@ulpius66: Az ellenzéknek az a dolga, hogy a kormányt kritizálja. Orbán ugyanezt csinálta. A gond nem ebben rejlik, hanem abban, hogy orbán(csak így egyszerűen kisbetűvel) nem az ország hosszabbtávú érdekeit nézi, hanem a haverjaiét, és hogy rövidtávon újraválasszák. Őt kurvára nem érdekli 10-20 év múlva mi lesz az országgal, a szegényekkel.

6. Ienin 2017.12.29. 10:21:01

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Kína ugyanúgy lerabol mindenkit, most éppen Orbánnal teszi egy vasút kapcsán Az emberi természet már csak ilyen. Ezen nem változtat, hogy éppen hogy hívják az adott országot.

6. Ienin 2017.12.29. 10:36:01

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Ahol államilag akarnak szabályozni az eleve kudarcra van ítélve. Mint a kisgyerek akit óvnak a tűztől is. Aztán amikor jön egy tűzvész nem tudja milyen és porrá ég. Pedig ha hagyták volna a tüzet megérinteni enyhe sérüléssel megúszta volna. Kínában a veszteséges vállalatokat az állam ugyanúgy mindig kimenti, a vállalatok pedig nem tudnak felelősségteljesen gazdálkodni, mert állambácsi úgyis felvállalja a veszteségeket. Így nem tanulják meg magukat menedzselni, és hosszabbtávon összeomlanak. Ugyanez volt a szocializmusban. Kína nem tanult semmit az elmúlt évszázadból, a szocialista rendszerek ugyanígy omlottak össze. Kellett nekik vagy 40 év, de a vége mindig a teljes csőd. Pont ez a kapitalista verseny lényege, az erősebb, versenyképesebb vállalat győz. Ez nem most fog megváltozni, mivel az emberek mentalitása ugyanolyan, mint 300 éve, és egy darabig még így is marad.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.29. 10:41:36

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Kína is gyarmatosítóként viselkedik, ez tény. Dehét a mi érdekünk a gyarmatosítók közti ellentétek kihasználása. Ha nem tudsz nyílt csatát választani, oszd mkeg az ellenséget!

6. Ienin 2017.12.29. 10:41:36

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Most Kína abból él hogy a nyugati szellemi tőke értékeit lemásolja, ellopja majd a saját javára kamatozatja. Szerencsére nemrég a Nyugat felismerte ezt a sunyi mentalitást és hamarosan megteszi a szükséges lépéseket gazdasága védelmében, összefog a tolvajok ellen.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.29. 10:43:01

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Csak az állami szabályozás az egyetlen megoldás. A piac nem old meg semmit.

A kapitalizmus a legfjelettebb országokban is mindig állami támogatással lett. Anglia sehol se lenne, ma se lenne kapitalizmus, az állam teljes támgatása nélkül.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.29. 10:43:48

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

"ez a kapitalista verseny lényege, az erősebb, versenyképesebb vállalat győz"

S ki akarna ilyen versenyt? Senki, pár globálkulákot leszámítva.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.29. 10:45:03

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

A nyugati nagytőke lassan átáll Kínához, mert az a modell nagyobb profitot hoz. S a tőkét csak a profit érdekli. Azaz az ellenkezője történik annak, mint amit állítasz.

6. Ienin 2017.12.29. 10:58:50

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A gyarmatosításnak már egy évszázada vége. Akkor erőszakkal vették el a javakat. Most ez nincs így, nincs semmilyen erőszak. Most az okosabb győz. A devizahiteleken is csak azok vesztettek, akik nem voltak okosak(orbán, rogán és társaik) Éhbérért is csak a buták dolgoznak. Nem muszáj ebben részt venni. Elég csak a jólétről lemondani, akkor nem tudnak rajtad uralkodni.

6. Ienin 2017.12.29. 11:08:35

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Milyen modell? Az hogy ellopják a szellemi termékeket, innovációt mert maguk képtelenek újat alkotni? Az hogy a veszteséges haveri vállalatokat államilag megmentik, és ezt elsunnyogják? Ebben az állami modellben, ahol az egyéni szabadságot, alkotást elnyomják, mert mindent központilag akarnak szabályozni, így a kreativitás, innovativitás elvész. Az olcsó munkaerő korának vége, az egyéni alkotás szabadsága lép helyére. Ebben pedig kína mérföldekre van a nyugattól, pont az állami szabályozás miatt.

6. Ienin 2017.12.29. 11:21:19

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A verseny szóban pont benne van, hogy verseny. A jobb, okosabb, ügyesebb győz, mert az jobb termékeket tud előállítani. Ez a szabadversenyes kapitalizmus lényege. Aki folyamatosan szart állít elő, és ezeket a veszteségeit az állam mindig kifizeti, hosszabbtávon összeomlik. Ezt csak rövidtávon lehet csinálni, ameddig ki nem borul a bili. A nyugati világ pont az ilyen szabadverseny miatt tudott felemelkedni, nem a gyarmatosítás miatt. Hülykeségeket beszéltek, Németország, Usa, Japán nem volt gyarmattartó a 20. században mégis a világ leggazdagabb államai lettek a háború után. Kína ellenben magához csalta a fejlett vállalatokat, azokba részesedést lopott, majd miután befészkelte magát ezen vállalatokba kilopta onnan a technológiát, szellemi termékeket. Így volt ez az autók, mobiltelefonok meg minden más területen. De a nyugat felismerte ezt és elkezdték ennek ellenszerét kidolgozni, kínát megfingatni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.29. 11:28:03

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

A legtöbb ember számára a választás: vagy elfogadja a kizsákmányolást vagy nyomorog. Ez nem igazi választás.

6. Ienin 2017.12.29. 11:42:12

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Az állam is a fejlett piacból él. Az államnak nincsenek működő vállalatai, vagy ha vannak is azok állami irányítás mellett működésképtelenek. Egyszerűen nem értenek hozzá. És mivel a vállalat nem magántulajdonban van a személyes felelősség sincs jelen, a vállalat javaival a vezetői nem úgy bánnak, mintha a sajátjuk lenne. Csodálkozom, hogy ilyen állami elvekben még hiszel, ennek impotenciáját pont a szocializmus bukása bizonyította. Hosszabbtávon működésképtelen. A szabadversenyes kapitalizmust pont a válságok viszik előre, mert a hibákból mindig tanulnak egy kicsit, és ugyanazt már a jövőben max. a buták követik el újra, az okosok meg tovább fejlesztik a rendszert. Mondjuk a bukott butákra tényleg vigyázni kell, mert az irigységük kapzsiságuk bedönthet működő rendszereket(orbán)

6. Ienin 2017.12.29. 11:57:45

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A társadalom többségének jóléte nem az állami hangzatos populista politikai lózungokkal érhető el, hanem a felelősségteljes, nyereséges, működő vállalatokkal. Működő vállalatok pedig csak szabadversennyel jönnek létre, akik minőségi, piacképes termékeket állítanak elő, ezzel becsületesen kereskednek. Tulajdonképpen ez működtet egy sikeres országot, és ebben a termelésben vesz részt a társadalom jelentős része, akik ezáltal gazdagodnak. Az államnak nem az a feladata, hogy ilyen vállalatokat működtessen, hanem, hogy biztosítsa ezek becsületes működését, azokhoz jogbiztonságot adjon. Ez fordítva nem működik. Nem a vállalatoknak kell az államból megélni, hanem az államnak a vállalatokból. Fordítva ültök a lovon, és még ijazni is akartok közben.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.29. 12:23:30

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Fordítva.

A Szilikon-völgy 95 %-a ma nem létezne az állami megrendelések nélkül.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.29. 12:25:29

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

A jólét az elosztás eredménye. Hiába lesz egy valaki milliárdos mindenféle trükkel, attól még a nép nem fog jól élni.

A kapitalizmus megbukott, ma már az őskapitalista országokban is növekszik az állam szerepvállallása. Ha nem így lenne, általánmos nyomor lenne, éppen a szabad verseny miatt-

6. Ienin 2017.12.30. 09:57:18

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Nagyon másról beszélünk. Te azt hiszed minden gazdag tolvaj, én meg hogy a politikusból lett gazdag a tolvaj. Az hogy valaki meggazdagszik önerőből mert nem hülye, még nem jelenti azt hogy becsap mindenkit. Ne magadból és fideszes tolvaj fajtádból indulj ki. Nem mindem kapitalista olyan, mint mészáros. Ő nem abból lett gazdag, hogy valamit ügyesen csinált, hanem egyszerűen egy korrupt patkány politikus kitömte. Azt meg majd később megtudjuk, hogy miért.

6. Ienin 2017.12.30. 10:11:15

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A te elveidet az elmúlt évszázadban már rengetegen hirdették a kommunista Lenintől Kádáron és Maon keresztül a fasiszta Mussolinin át Hitlerig. Mindegyik megbukott, aki az állam elsődlegességét hirdette. A fejlődés a magántulajdonban van tudtommal az emberi viselkedés semmit sem változott. Ne kergess illúziókat a kapitalizmus még nagyon sokáig működni fog, mert az emberi jellem nem érett meg a társadalmi változásra. Erre a legjobb példa az egoista, törtető, a más véleményen levők elnyomására alapuló, kapzsi orbáni és annak haverjainak a mentalitása.

6. Ienin 2017.12.30. 10:16:23

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Lehet a silikon völgynek sok állami megrendelése van, de a silikon völgyet nem az állam hozta létre erőszakkal, hanem magánemberek innovatív gondolkodása. Majd miután létrehozták utána az állam is rendelt onnan. Mondom ne ülj fordítva a lovon.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.30. 10:31:39

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

A kapitalizmus a lopásra épül, ez szimpla tény. Ez akkor is így van, ha XY kapitalista esetleg tisztességes ember. Ez nem a személyes tisztességről szól, hanem a rendszerről.

Sorosról se hiszem, hogy bolti lopásokkal kezdte volna, mégis egész vagyona lopásból és csalásból áll.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.30. 10:32:46

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Az angol tőke hajdanán UGYANÍGY állami segítséggel lett, az általad becsült nyugati tőkések mind mészárosokként kezdték, ez a nagy helyzet.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.30. 10:34:01

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Éppen az állam leépítése bukott meg. A világbna hatalmassá nőtt az egyenlőtlenség mind az országok,mind az egyének között. Aki gazdag, az gazdagabb lesz, s a mobilitás nullához közelít. Ez a fő baj.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.30. 10:34:52

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Ezek az "innovatív" emberek ma is garázsukban barkácsolnánka, ha nem jött volna az állam...
süti beállítások módosítása